FK Jeugd en NJM Finale

Afgelopen zaterdag stonden de Friese Kampioenschappen Jeugd op het programma in Franeker, georganiseerd door FTTC. Twee van onze jonge talenten, Ruben en Matthias, trokken vol goede moed van TTV Dokkum naar het sportieve strijdtoneel.

De dag begon met het dubbelspel, waar Ruben en Matthias het tegen sterke teams moesten opnemen. In hun poule namen ze het op tegen Sander en Jorrit van Nordic, Casper en Stan van Delta Impuls, en Zihan en Lara, ook van Delta Impuls. Het duo van TTV Dokkum liet zien wat ze in huis hadden en eindigden uiteindelijk als tweede in de poule. Dit mooie resultaat was genoeg voor een welverdiende medaille, die trots mee naar huis werd genomen.

Na de spannende dubbelpartijen volgden de enkelwedstrijden. Hier wist Matthias in een sterk deelnemersveld knap de derde plaats te veroveren. Al met al was het een geslaagde en leerzame dag voor onze jeugdige tafeltennissers en ze keerden dan ook tevreden terug naar huis.

Iwan de Jager’s Opmerkelijke NJM Finale in Panningen

Tijdens de NJM finale in Panningen afgelopen weekend liet Iwan de Jager, gecoacht door Arnoud Meijer, zien wat hij in huis heeft. Hier zijn enkele hoogtepunten van zijn onvergetelijke toernooi:

Overwinning tegen Bjarne van den Hasselkamp: Iwan en Bjarne kwamen elkaar al voor de vijfde keer tegen in een wedstrijd die wederom uitmondde in een spannende vijfsetter. Na een intense strijd trok Iwan aan het langste eind met een 3-2 overwinning, een ware thriller van begin tot eind.

Spectaculaire comeback tegen Manos Peters: In een zinderende beslissende set stond Iwan met 10-7 achter. Met een fenomenale comeback draaide hij de wedstrijd om en won uiteindelijk met 12-10. Deze overwinning onderstreepte zijn vechtlust en nooit-opgeven mentaliteit.

Epische strijd tegen Chris Verwiert: Dit was de meest memorabele wedstrijd van het weekend. Iwan stond comfortabel 2-0 in sets en had zelfs een 10-8 voorsprong. Chris kwam echter terug tot 2-2. In de beslissende vijfde set overleefde Iwan vier matchpoints tegen en wist hij op zijn achtste eigen matchpoint de overwinning binnen te slepen.

Sterke wedstrijd tegen Artem Zeuliin: Hoewel Iwan tweemaal een 7-3 voorsprong nam in de sets, verloor hij uiteindelijk met 3-1. Ondanks het verlies toonde hij zijn sterke spel en vastberadenheid.
Als eerste reserve zette Iwan een indrukwekkende prestatie neer, waarmee hij zich bewees.