Dokkum 1 verliest kampioenswedstrijd, Dokkum 2 speelt gelijk, winst voor 3 en 4

Dokkum 1 verliest cruciale wedstrijd om het kampioenschap

Afgelopen zaterdag speelde Dokkum 1 een belangrijke thuiswedstrijd tegen Argus 2. Er moesten minimaal 6 punten behaald worden om het kampioenschap binnen te slepen. Helaas is dit niet gelukt en verloor Dokkum 1 met 2-8.

Joeke en Silas hadden een zware middag en wisten allebei geen enkelspel te winnen. Richard wist als enige Dokkumer twee enkelspelen te winnen. In het dubbelspel verloren Joeke en Richard in vier sets van het duo Maurice en Henk.

Ondanks de goede inzet van onze spelers, was Argus 2 vandaag helaas een maatje te groot. Maurice, de invaller van Argus 2, won al zijn wedstrijden en had een groot aandeel in de overwinning van de bezoekers.

Gelijkspel voor Dokkum 2 tegen Drachten 1

Afgelopen vrijdagavond speelde Dokkum 2 een uitwedstrijd tegen Drachten 1. In een spannende strijd wisten Vincent, Jelmer en Arjen een gelijkspel uit het vuur te slepen: 5-5.

Vincent had een stroeve start, maar wist uiteindelijk in vijf sets te winnen van Ali Hussein. Jelmer en Arjen wonnen beiden overtuigend hun enkelpartijen tegen respectievelijk Jelmer Emmens en invaller Ahmed Alkorde. In het dubbelspel moesten Jelmer en Arjen hun meerdere erkennen in Ali en Jelmer Emmens.

In de tweede ronde enkelpartijen wisten alleen Jelmer en Vincent te winnen, waarbij Jelmer in drie sets afrekende met invaller Ahmed Alkorde en Vincent eveneens in drie sets zegevierde over dezelfde invaller. Arjen verloor nipt in drie sets van Jelmer Emmens. In de laatste partij van de avond verloor Jelmer in een zinderende vijfsetter van Ali Hussein, waardoor de eindstand op 5-5 werd bepaald.

Dokkum 3 verzekert zich van behoud in 6-4 overwinning op FTTC 2

Afgelopen vrijdagavond heeft Dokkum 3 goede zaken gedaan door thuis met 6-4 te winnen van FTTC 2. Hiermee heeft het team voldoende punten verzameld om degradatie te voorkomen.

Dirk verloor in de openingswedstrijd nipt in vier sets van Rudie van de Kooy, maar later op de avond was hij wel met 3-1 te sterk voor Jan Bosgra. Frans boekte twee belangrijke overwinningen in zijn enkelpartijen tegen Jan en Djovanny Nieuwland. Samen met Dirk moest hij echter het onderspit delven in het dubbelspel tegen Rudie en Jan. Tabe zorgde voor de andere twee punten namens Dokkum. Hij versloeg Djovanny in een spannende vijfsetter en rekende in drie sets af met Jan, maar ging onderuit tegen Rudie.

Door deze 6-4 overwinning eindigt Dokkum 3 op een veilige plek in de competitie en speelt het ook volgend seizoen in dezelfde klasse.

Dokkum 4 pakt winst in uitwedstrijd tegen Buitenpost 5

Afgelopen vrijdagavond reisde Dokkum 4 af naar Buitenpost voor een wedstrijd tegen het vijfde team van de plaatselijke vereniging. Richard, Anno en Simon wisten in een spannende strijd uiteindelijk met 4-6 te winnen.

Richard beet het spits af met een overwinning in vier sets tegen Simone Pander. Anno moest helaas zijn meerdere erkennen in Jiska Kingma, die in drie sets te sterk bleek. Simon verloor nipt in vijf sets van Tjipco Alma. In het dubbelspel wisten Richard en Anno te zegevieren tegen Simone en Jiska, wat de stand op 2-2 bracht.

In de singlewedstrijden die volgden, won Richard in vier sets van Jiska. Simon verloor een spannende vijfsetter tegen Simone, terwijl Anno in drie sets onderuit ging tegen Tjipco. Simon herstelde zich knap door Jiska in vijf sets te verslaan. Richard voegde daar een overwinning in vier sets aan toe tegen Tjipco. Anno sloot de avond in stijl af door Simone in een zinderend gevecht van vijf sets te kloppen, waardoor de eindstand op 4-6 in het voordeel van Dokkum 4 kwam.