Wedstrijd verslagen 6e speelronde – Senioren

Dokkum 1 spannende strijd tegen GTTC Groningen 2

Afgelopen zaterdag speelde Dokkum 1 thuis tegen het sterke team van GTTC Groningen 2. Hoewel de einduitslag 3-7 in het voordeel van de Groningers was, lieten Marc, Richard en Joeke zien dat ze over doorzettingsvermogen en kwaliteit beschikken.

Marc opende de wedstrijd sterk door Koichi Hara in vier sets te verslaan. In een spannende wedstrijd wist hij, na het verlies van de eerste set, het initiatief over te nemen en overtuigend met 9-11, 12-10, 11-7, 11-7 te winnen. Ook Richard hield de druk erop en won knap van Jonathan Bosma in vier sets: 11-7, 11-8, 7-11, 11-4. Hiermee zette Dokkum 1 een sterke start neer, en er hing energie in de lucht.

In de daaropvolgende wedstrijden moest Joeke echter zijn meerdere erkennen in Dion Koolhaas, terwijl ook het dubbelspel, waar Richard en Joeke het samen tegen Jonathan en Dion opnamen, net een paar punten te kort kwam om te winnen. Ze verloren na een goed begin in vier sets: 11-5, 7-11, 6-11, 8-11.

Richard bleef in topvorm en boekte een overtuigende overwinning op Koichi Hara in drie sets, wat de stand op 3-2 bracht. Maar in de daaropvolgende wedstrijden wisten Marc, Joeke en Richard helaas hun tegenstanders net niet te verrassen, ondanks spannende games die vaak tot het uiterste gingen, zoals de vier sets van Marc tegen Jonathan (8-11, 13-11, 6-11, 13-15).

Hoewel de einduitslag misschien anders doet vermoeden, heeft Dokkum 1 laten zien dat ze zich kunnen meten met sterke tegenstanders.

Dokkum 2 wint aantrekkelijke derby tegen Dokkum 3

Afgelopen vrijdag kwamen Dokkum 2 en Dokkum 3 tegenover elkaar te staan in een spannende derby. Het werd een enerverende avond vol goede rally’s en prachtige punten, met als eindstand een 9-1 overwinning voor Dokkum 2.

Vincent begon sterk voor Dokkum 2 en versloeg Minne (Dokkum 3) in drie sets. Martijn en Arjen volgden het goede voorbeeld door respectievelijk Frans en Sjouke te verslaan, zij het na wat meer strijd. Het dubbelspel was eveneens een ware thriller die uiteindelijk door Vincent en Martijn in vijf sets werd gewonnen.

Dokkum 3 bleef vechten en kreeg uiteindelijk loon naar werk toen Sjouke knap van Vincent wist te winnen in een zenuwslopende vijfsetter. Maar verder was het Dokkum 2 dat het tempo bepaalde. Martijn en Arjen konden hun volgende wedstrijden in goede banen leiden, hoewel Minne en Frans het hen niet makkelijk maakten. Ook de laatste partij van de avond bleek een spektakel, waarbij Vincent na een moeizame start alsnog Frans in een vijfsetter wist te verslaan.

Ondanks de ruime 9-1 uitslag was het een wedstrijd waarin beide teams hun vechtlust en sportiviteit hebben laten zien.

Sterke overwinning voor Dokkum 4 tegen YOS 3

Afgelopen vrijdagavond speelde Dokkum 4 een overtuigende thuiswedstrijd tegen YOS 3, waarbij een indrukwekkende 8-2 overwinning werd behaald. Simon, Simon en Richard wisten gezamenlijk de overwinning naar Dokkum te brengen door sterk spel en vastberaden teamwork.

Simon de Vries opende de avond met een overtuigende overwinning op Simon Meesters in drie sets. Daarna had Simon Riemersma het zwaar in een spannende partij tegen Sietse Altena, waarbij hij na vijf sets uiteindelijk de winst aan Sietse moest laten. Richard zette het goede voorbeeld door Henk Kruidhof in drie sets te verslaan.

Het dubbelspel bleek een belangrijk omslagpunt, waarin Simon de Vries samen met Simon Riemersma succesvol aan het langste eind trok tegen het duo Simon Meesters/Sietse Altena. Deze overwinning in vier sets zorgde voor een goede moraal in het team.

Ondanks nog een vijfsetter die Simon Riemersma verloor van Simon Meesters, herpakte Dokkum 4 zich sterk. Simon de Vries liet Henk Kruidhof kansloos in drie sets, en Richard volgde met een overtuigende zege op Sietse Altena. Simon Riemersma boekte vervolgens zijn eerste overwinning van de avond tegen Henk Kruidhof, waarna Richard eenvoudig Simon Meesters opzij zette.

Simon de Vries sloot de avond in stijl af door ook Sietse Altena in drie sets te verslaan, waardoor de eindstand op 8-2 kwam te staan. Een prachtige prestatie van Dokkum 4, dat dankzij deze overwinning volop in de race blijft om een plek bovenaan de competitie.

Spannende wedstrijdresultaten voor Dokkum 5 tegen Delta Impuls 4

Afgelopen vrijdagavond speelde Dokkum 5 een spannende uitwedstrijd tegen Delta Impuls 4. Na een avond vol sportieve strijd wisten beide teams de punten te verdelen, resulterend in een gelijkspel van 5-5. Een mooie prestatie van het Dokkumer team!

Matthias begon sterk door Sander met overtuigende cijfers te verslaan in drie sets, maar kon helaas later in de avond Junping en Henk niet verslaan. RenΓ© had geen makkelijke avond en kwam net tekort in zijn partijen tegen Henk, Sander en Junping.

Pim liet zien in uitstekende vorm te verkeren. Hij wist drie spannende partijen in winst om te zetten, waarbij hij Sander, Henk en Junping knap versloeg. Samen met Matthias boekte hij ook een overwinning in het dubbelspel, waarbij ze na een stroef begin de dubbelpartij in vier sets winnend afsloten.